Zrealizowane projekty językowe

rok szkolny 2014/2015
Projekt "The Colours of English" -  pozalekcyjne bezpłatne zajęcia z klasami I-III  w ramach PROGRAMU ENGLISH TEACHING, ścieżka ETAs  zrealizowany na terenie szkoły i świetlicy wiejskiej w Jaśkowicach przez Stowarzyszenie "Jaśkowice - Nasza Przyszłość".  Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków Autora i Fundatora Programu Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Operatorem krajowym Programu jest Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA. Zajęcia zostały poprowadzone przez native speaker p. Iza Buassa i  nauczycielkę j. angielskiego w szkole, p. Ewę Kozysa-Pasierbek. Wszystkie informacje nt. PROJEKTU zostały umieszczone w zakładce ENGLISH TEACHING.

rok szkolny 2012/2013
Projekt "Click a mouse, look and browse" został zrealizowany ze środków Programu English Teaching, którego Autorem i Fundatorem jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności, a krajowym operatorem Nidzicka Fundacja Rozwoju NIDA. W projekcie wzięło udział 15 uczniów klas IV-VI oraz ich rodzice. W okresie wrzesień 2012 do listopad 2013 zostały zrealizowane takie działania jak warsztaty ICT w języku angielskim, zajęcia z native speakerem, wycieczki językowe, Festiwal Języka Angielskiego, Noc z Językiem Angielskim. W wyniku realizacji projektu, uczestnicy nie tylko podnieśli swoje kompetencje językowe, ale również zdobyli doświadczenie w działaniu grupie, w kreatywnym rozwiązywaniu problemów, w planowaniu i organizowaniu swojej pracy. Wszystkie działania w projekcie były bezpłatne i były realizowane w systemie pozalekcyjnym, w tym w soboty na terenie SP w Jaśkowicach.


rok szkolny 2011/2012 Projekt językowy "E-słownik języka angielskiego" został zrealizowany w roku szkolnym 2011/2012 w ramach Ogólnopolskiego Programu SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. organizowanego i przeprowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej http://ceo.org.pl/ pod auspicjami Ministerstwa Edukacji Narodowej.

W projekcie wzięli udział uczniowie i uczennice klasy V i IV:

Karol Kowalski, Bartłomiej Pasierbek, Natalia Czubaj, Justyna Krzemień, Oliwia Małysa, Gabriela Osiecka, Aleksandra Kumala.

OPIS PROJEKTU


PRZEDMIOT: Język Angielski
TEMAT PROJEKTU: Internetowy Słownik Języka Angielskiego
CELE PROJEKTU:
1. Zachęcenie uczniów do samodzielnej nauki słownictwa spoza programu.
2. Kształtowanie świadomości językowej uczniów.
3. Rozwijanie umiejętności posługiwania się wybranymi technologiami informatyczno-komunikacyjnymi.

NARZĘDZIA TIK: Internet, tablica multimedialna, blog, mail, dyskusja
HARMONOGRAM:

1. Zapoznanie uczniów z przykładami nagrań, zdjęć, filmów służących nauce słownictwa znalezionymi w Internecie , stworzenie blogu oraz udzielenie dostępu uczniom do jego współtworzenia- I połowa marca

2. Uczniowie tworzą pary lub zespoły, w których będą pracować do końca projektu. Dokonują też wyboru słów/wyrażeń, które chcą zilustrować, a także formy prezentacji tychże na blogu. Dokonują też pierwszych wpisów dzieląc się swoimi pomysłami - do końca marca

3. Prace w parach/zespołach polegające na tworzeniu ilustracji - do końca kwietnia.

4. Umieszczenie nagrań, filmów, itd. na blogu, upowszechnienie adresu internetowego słownika wśród uczniów szkoły z prośbą o komentarze - do 15 maja 2012 r.

5. Podsumowanie / ewaluacja projektu w formie dyskusji z uczestnikami - do 15 maja 2012 r.


W wyniku realizacji projektu powstanie Internetowy Słownik Języka Angielskiego umieszczony na blogu specjalnie stworzonym na potrzeby projektu.

Zadaniem uczniów będzie zilustrowanie wybranych wyrażeń (w tym idiomatycznych) i/lub pojedyńczych słów w w języku angielskim i umieszczenie ich na blogu. Uczniowie sami wybierają wyrażenia/słówka oraz formę, którą wykorzystają w pracy: krótki film, zdjęcia, prezentacje multimedialne, nagranie audio. Uczniowie będą pracować w parach lub w zespołach trzyosobowych.

Zakres słownictwa będzie obejmował 3 obszary zaproponowane przeze mnie: ICT, our everyday life, family and friends + 1 propozycja uczniów, zaakceptowana przez wszystkich uczestników.

Maksymalna ilość powstałych prac w parze/zespole jest otwarta, nastomiast minimum to jedno wyrażenie i 1 słówko z każdego obszaru. Oznacza to, że para/zespół tworzą w projekcie min. 8 ilustracji.

Do zadań nauczyciela należy: określenie celów, wsparcie przy wyborze słownictwa oraz form prezentacji, wsparcie przy tworzeniu ilustracji, stworzenie blogu, monitorowanie aktywności uczniów na blogu, przeprowadzanie ewaluacji projektu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz